amerika-wa-ny.reismee.nl

Dag 1 Amsterdam - Washington

Tijd voor ons eerste verslag vanuit de Verenigde Staten. Vanmorgen om half negen zijn we uit Bavel vertrokken om eerst Nick en daarna Anouk op te halen. Met flink wat passen en meten pasten we alle zes met koffers in de Touran. Op naar Schiphol.

Op Schiphol was het erg druk, er werd ons verteld dat vandaag de drukste dag van het jaar was. Dat hebben wij dan weer. Maar we hadden geluk, we mochten samen met nog wat passagiers inchecken bij de balie van de business klasse, dat ging een stuk sneller.

Onze vlucht vertrok met 20 minuten vertraging om 13.45. We vlogen met een Boeing 787-9 Dreamliner, een vrij nieuw toestel. Gelukkig hadden we allemaal ons eigen schermpje om films te kijken, spelletjes te doen, zelfs te chatten met reisgenoten. Veel meer heb je ook niet te doen tijdens de vlucht. Regelmatig komen ze langs met eten en drinken, dat breekt de tijd wat.

Na een rustige maar lange tocht landen we om ongeveer 16.15 uur plaatselijke tijd op Dulles Washington Airport. Voor ons gevoel was het toen al 6 uur later. Maar toen begon de ellende pas, we hebben ruim 2 uur in de rij gestaan voordat we de douane door mochten. En dan sta je bij de douane en daar moet je je vingerafdrukken laten scannen, foto laten maken en wat korte vragen beantwoorden. Hele rijen met passagiers die stonden te wachten.  En dat terwijl iedereen al heel erg moe was. Het duurde zelfs zolang dat de taxichauffeur die op ons stond te wachten naar Walter belde met de vraag waar wij zo lang bleven. Maar eindelijk rond 18.30 liepen we naar de taxi.

Nou ja, lopen ... het was meer rennen door de stromende regen. Het kwam met bakken uit de hemel. Maar volgens Nick zijn telefoon wordt het morgen droog, nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Na ongeveer een half uur rijden waren we dan eindelijk bij ons hotel. We overnachten bij Georgetown Suites Harbour. De kamers zijn heel ruim, met een keukentje. Hoewel we allemaal moe waren, zijn we toch nog maar naar buiten gegaan om wat te eten. Weer door de regen, gelukkig hadden we paraplu's meegenomen. In de buurt van het hotel zijn volop restaurantjes, we zijn een pizza en pasta gaan eten bij Angolo. Nu liggen we allemaal uitgeput in bed, 3.40 uur Nederlandse tijd.

Morgen gaan we uitgerust op stap, met de fiets Washington ontdekken.

Nog een paar dagen ...

Op zaterdag 21 juli 2018 vertrekken we weer richting Amerika, dit keer met 6 personen. We gaan met ons hele gezin een week naar Washington en New York voor ons 25-jarig huwelijk. Manon en Nick blijven een week langer, zij gaan ook Boston nog bezoeken.

De esta's zijn geregeld, de planning is ver rond, hotels zijn geboekt. Nog 2 dagen werken en de koffers inpakken en dan zijn we klaar om te vertrekken.

Welkom op onze reisblog!

Hallo en welkom op onze reisblog!

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over onszelf en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op onze reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!